Miért nem kapok meg leveleket? |
Rendszeresen előfordul, hogy bizonyos e-mail címekről konzekvensen nem érkeznek meg levelek. Ha ilyen történik, érdemes feljegyezni az időpontot, valamint a feladó és a címzett e-mail címét, így a hibakeresésnél könnyedén megtalálható lesz a probléma a naplófájlokban. A hiba oka majdnem minden esetben a küldő e-mail szerver, vagy a hozzá tartozó host- domain név rossz beállítása. Napjainkban a levélforgalom 90%-át kéretlen levelek teszik ki, melyeket valamilyen szabályok alapján ki kell szűrni, ha nem akarunk napi több száz spam-et vagy vírusos e-mailt kapni. Erre a célra a szerveren egy több szintű szűrőrendszer működik. A levelek kézbesítésének folyamata:
A levelek nagy része már az 1.-4. ellenőrzésnél kibukik, az 5-6. szűrők csak nagyon ritkán találnak fertőzött levelet. Mivel a spam-et vagy vírust küldő szervereket általában nem állítják be helyesen (vagy nincs is rá lehetőségük), így a leggyorsabb és leghatékonyabb módszer az 1-3. szűrők alkalmazása. A hátulütő viszont az, hogy csak tökéletesen beállított levelezőszerverekről fogad a rendszer leveleket, a többit hibaüzenettel visszadobja. A leggyakoribb hibaüzenet így néz ki: 4.7.1 Client host rejected: cannot find your hostname Ezt az üzenetet a 3. szűrő küldi, ami a DNS-IP párok megkereséséért felelős. Tehát a leggyakoribb probléma az, hogy a feladó szervere, vagy a hozzá tartozó DNS beállítás hibás. Ezt könnyedén ellenőrizhetjük az alábbi eszköz segítségével: DNS ellenőrző
Ugyanennek a hibának egy másik változata: 450 4.7.1 Client host rejected: cannot find your hostname, [xxx.xxx.xxx.xxx] Ehhez is a DNS ellenőrzőt használjuk, az alábbi módon:
Ha bármelyik esetben hibaüzenetet kapunk, értesítsük a feladót, vagy annak internet szolgáltatóját a hibáról.
|
< Előző | Következő > |
---|